beauty-beholder

Alla inlägg den 25 februari 2014

Av Susanne - 25 februari 2014 12:50

Att inte jag tycker det är jättekul att laga mat, har nog dom flesta av er koll på..

Ska jag vara ärlig så är jag nog inte jättebra på det heller ;)

Därför är det alldeles för lätt att hamna i "görasammamat" hjulet. Man kör det vanliga..

Jag tycker inte om för krånglig mat heller. En vardag har man inte tid att stå och laga mat en hel kväll.

Det ska gå fort, inte vara för många ingredienser och det ska smaka gott :)

Så jag satte mig vid datorn och började leta upp lite nya recept som passade in i kriteriet ovan.

En som provats som jag vill dela med mig av. Jättegott!



Citrondoftande fläskfilégryta med svamp och timjan


Tid: ca 30 min

4 port


Ingredienser


1 st fläskfilé

1 msk smör

salt och peppar

1 st gul lök

2 st vitlöksklyftor

0,5 köttbuljongstärning

12 st champinjoner, medelstora

0,5 msk vetemjöl

0,5 kruka timjan, färsk

2,5 dl vispgrädde

0,5 citron, saften


Tillagning


1. Putsa fläskfilén och skär i 1,5 cm tjocka skivor. Bryn skivorna så de får fin färg i en djup stekpanna. Ställ åt sidan medan du finhackar lök, vitlök. Skär svampen i klyftor.


2. Fräs lök, svamp och vitlök i stekpanna med smör. Lägg i köttet och pudra över mjölet. Finhacka timjan och tillsätt tillsammans med grädden och köttbuljong. Ha i citronsaft. Låt puttra på låg värme ca 15 min. Smaka av med salt och peppar och ev. med mer citron.


Servera med kokt brysselkål.

Självklart så går det att byta ut brysselkålen mot ris för den som hellre vill ha det :)




Presentation


Jag är en kvinna mitt i livet. Här kommer jag blanda inredning, shopping, humor, bilder jag fotat och lite annat i en salig röra :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards